کلیدی امن تر ، ارزان تر

حتما شده که در هنگام خرید قفل نوع کلید را برسی کنید ، اینکه کلید معمولی باشد یا کامپیوتری سوالیست که گاها با یک باور غلط باعث انتخابی زیان بار میشود. حقیت آنست که زمانی که سوئیچ وارد قفل میشود جای گذاری صحیح ساچمه هاست که سبب باز شدن قفل میشود ، پس جایگاه و نوع ساچمه ها هستند که قفل شمارا ایمن میکند.

اگر به کلید های کامپیوتری دقت کنید عمق کمی دارند پس یعنی انواع ساچمه کمتری برای آنها قابل استفاده است در حالی که کلید های معمولی میتوانند عمق بسیار بیشتری داشته باشند و این یعنی انواع ساچمه بیشتر طبیعتا کدگذاری متنوع تر و به دنبال آن ایمنی بیشتر،انتخابی ارزان تر در عین حال کیفیتی افزون برای شما.اما صبر کنید جایگاه ساچمه ها چطور! این بسته به فناوری کد گذاری است ، دستگاه هایی با دقت بسیار بالا دارای سامانه پیشرفته سبب میشود، نوع و تعداد ارزش کمتری داشته باشند، برای مثال : 4 نوع ساچمه با 4 جایگاه از نظر علمی توان ساخت 256 کد را دارد اما 3 ساچمه با 6 جایگاه 729 کد میسازند. بله پهنا کلید فضای بیشتری ارائه میدهد و کامپیوتر امنیتی بسیار بالاتر ، همین امر است که موجب تولید چنین کلیدی گردیده است.

 

ماده سازنده نیز یکی دیگر از عواملیست که اهمیت فراوان دارد بهترین آلیاژ شناخته شده کنونی برای آن و همچنین سیلندر قفل ها برنج است اما چرا؟جواب در خواص برنج نهفته است، آلیاژی کم سایش ، مقاوم در برابر زنگ زدگی ، سختی کافی برای نشکستن هر چند قطر هم مهم است.متاسفانه در سال های اخیر شاهد آن بوده ایم که پلاستیک و متریال های بی کیفیتی از این قبیل برای قیمت کمتر وارد بازار شده اند،افسوس که گاهی خرید ارزان تر بسیار گران تر تمام میشود.